Kilka istotnych informacji dotyczących użytkowania pojazdu wynajmowanego w Leasys
Dla zachowania bezpieczeństwa własnego i innych uczestników ruchu drogowego oraz w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, każdy użytkownik pojazdu zobowiązany jest do utrzymania samochodu w stanie technicznym, który zapewni komfort i bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach oraz użytkowania pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w instrukcji obsługi samochodu.
Okresowo powinny być sprawdzane poniższe parametry:
• termin ważności badań technicznych,
• poziom oleju silnikowego, płynu chłodniczego i hamulcowego,
• poziom ciśnienia w oponach, ich stan ogólny i stopień zużycia bieżnika.
Użytkownik zobligowany jest do terminowego zgłaszania się na przeglądy techniczne zgodnie z zapisami w książce gwarancyjnej i wskazaniami komputera pokładowego oraz obowiązkowego stawiania się na akcje serwisowe ogłoszone przez producenta pojazdu.
Serwis i naprawy
• Jeśli w umowie przewidziana jest obsługa serwisowa, w przypadku konieczności dokonania przeglądu lub naprawy mechanicznej, przed podjęciem jakichkolwiek kroków serwisowych, wymagany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta w celu ustalenia zakresu, terminu i miejsca serwisowania.
• Użytkownik zobowiązany jest zgłosić się do wyznaczonego miejsca w umówionym terminie. Podczas odbioru samochodu należy upewnić się, czy zgłoszone czynności serwisowe lub naprawcze zostały wykonane zgodnie ze zleceniem.
• Wszelkie uwagi odnośnie do przeglądu lub naprawy należy przekazać do Działu Obsługi Klienta.
Obsługa opon
Jeśli w umowie przewidziana jest obsługa opon, wymagany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta w celu ustalenia zakresu oraz terminu i miejsca serwisowania/naprawy.
Pomoc drogowa
W przypadku konieczności skorzystania z pomocy drogowej, a umowa przewiduje usługę Assistance, użytkownik może skorzystać z bezpłatnego numeru 00 800 33 44 22 00 , wybranie 1 w celu połączenia się z operatorem. Pomoc drogowa dostępna jest 24/7.
Szkody komunikacyjne
W sytuacji, gdy miał miejsce wypadek lub kolizja drogowa zaleca się powiadomić Policję (997 lub 112).
W przypadku kolizji drogowej z udziałem innego uczestnika ruchu i wystąpienia poniższych okoliczności, należy bezwzględnie wezwać na miejsce zdarzenia Policję (997 lub 112):
• trudne jest ustalenie na miejscu zdarzenia odpowiedzialności za szkodę;
• sprawcą szkody jest inny uczestnik ruchu i trudne jest uzyskanie od niego oświadczenia sprawcy;
• wystąpiły znaczące uszkodzenia pojazdu lub poszkodowani;
• istnieje przypuszczenie, że zostało popełnione przestępstwo.
W przypadku kradzieży pojazdu, pożaru lub szkód wynikających z aktu wandalizmu użytkownik zobowiązany jest do bezzwłocznego zgłoszenia zdarzenia Policji. Dokument potwierdzający zgłoszenie zdarzenia Policji powinien zostać dostarczony do Leasys w ciągu 24 godzin od jego złożenia do wyżej wymienionego organu.
W przypadku każdej szkody użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia Formularza Zgłoszenia Szkody (dokument dostępny jest stronie internetowej www.leasys.com w zakładce „Przydatne dokumenty” lub poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta). Formularz należy odesłać na adres e-mail: szkody.pl@leasys.com
WAŻNE: Jeśli w umowie przewidziana jest usługa Ochrona AC, należy koniecznie skontaktować się z Działem Obsługi Klienta w celu ustalenia zakresu, terminu i miejsca naprawy pojazdu.
Podróże zagraniczne
W przypadku wyjazdu zagranicznego należy skontaktować sie z Działem Obsługi Klienta na 14 dni przed planowanym wyjazdem w celu wystawienia Zielonej Karty i/lub uzyskania upoważnienia na wyjazd za granicę. Za wystawienie upoważnienia Leasys może obciążyć Klienta kosztami przewidzianymi w umowie.
Dowód rejestracyjny
Trzeba pamiętać o konieczności terminowej wymiany pozwolenia czasowego na dowód rejestracyjny. Przed upływem terminu ważności pozwolenia czasowego, dokument należy przesłać na adres: Leasys Polska Sp. z o.o., Al. Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa, ze wskazaniem adresu zwrotnego, na który zostanie odesłany dowód rejestracyjny.
Parkowanie i mandaty
Użytkownik jest w pełni odpowiedzialny za koszty parkowania samochodu, mandaty służb miejskich i policji oraz wszelkie inne kary i opłaty administracyjne wynikające z niestosowania się do obowiązujących przepisów prawnych w kraju i za granicą. Zgodnie z zapisami umowy, Leasys może obciążyć Klienta kosztami administracyjnymi zarządzania sprawą.
W przypadku dodatkowej pomocy lub odpowiedzi na inne pytania
Dział Obsługi Klienta:
• telefon pod bezpłatny numerem 00 800 33 44 22 00 (infolinia czynna od poniedziałku do piątku od 8:30 do 17:30)
• e-mail obslugaklienta.pl@leasys.com
• lub strona internetowa www.leasys.com