Po fuzji amerykańskiego Chryslera oraz włoskiego koncernu Fiat, do której doszło w 2014 roku, marka Jeep stała się częścią wielkiego międzynarodowego przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu. Wejście w struktury włoskiego giganta motoryzacyjnego pozwoliło Jeepowi rozwijać własną markę na rynkach europejskich. Jednym z najważniejszych elementów promocji Jeepa w Europie było podjęcie współpracy z włoskim klubem piłkarskim Juventus FC. Drużyna z siedzibą w Turynie od lat jest aktywnie wspierana przez Fiata, który na całym świecie kojarzony jest właśnie z Piemontem i jego stolicą.
Początki współpracy
Mimo że do oficjalnego połączenia Chryslera, którego częścią Jeep został w latach 80. XX wieku, i Fiata doszło dopiero w 2014 roku (powstało przedsiębiorstwo o nazwie Fiat Chrysler Automobiles – FCA), już dwa lata wcześniej marka Jeep została głównym sponsorem Juventusu. Trzyletnia umowa sponsorska podpisana w 2012 roku została wyceniona na 35 milionów euro. Dodatkowo Fiat, będący dystrybutorem aut marki Jeep na rynki europejskie, udostępnił piłkarzom oraz sztabowi trenerskiemu włoskiej drużyny flotę samochodów, w której znalazło się m.in. 25 nowych Jeepów Grand Cherokee IV generacji. Jeep pojawił się na koszulkach turyńskiej ekipy na początku sezonu 2012/13 i do dziś zajmuje tam dumne miejsce głównego sponsora. Od tego momentu współpraca obu podmiotów tylko się zacieśniała, dzięki czemu Jeep zyskiwał kolejnych zwolenników wśród fanów 36-krotnego mistrza Włoch.
Jeep i Juventus FC – jak ich współpraca wygląda obecnie?
Po wygaśnięciu pierwszej umowy sponsorskiej w 2015 roku obie strony zdecydowały się na jej błyskawiczne przedłużenie. Kolejny kontrakt został podpisany na sześć następnych lat, do 2021 roku. Przedstawiciele obu podmiotów nie czekali jednak na zakończenie umowy i już na dwa lata przed jej wygaśnięciem rozpoczęli negocjacje dotyczące ponownego przedłużenia. Rozmowy w sprawie odnowienia sponsoringu były długie, ale – jak się miało okazać – bardzo owocne. 29 grudnia 2020 roku spółka Fiat Italy S.p.A. ogłosiła, że minimum do czerwca 2024 Jeep nadal będzie głównym sponsorem drużyny z północy Włoch. Na mocy zawartego porozumienia Juventus co roku będzie otrzymywał od Jeepa opłatę sponsorską w wysokości 45 milionów euro. Wysokość opłaty może ulec zmianie, w zależności od wyników sportowych turyńskiego klubu. Przedłużenie umowy świadczy o pozytywnej i długotrwałej współpracy, z której zadowolone są obie strony.
Jeśli jesteś jednym z fanów włoskiego klubu i jednocześnie chcesz kupić nowy model Jeepa, dostaniesz go w salonie aut amerykańskich Edmark, który jest najstarszym dealerem marki Jeep w Polsce. Z kolei jeżeli jesteś już szczęśliwym posiadaczem Jeepa i potrzebujesz porady prawdziwych fachowców, warszawski serwis samochodów amerykańskich Edmark Auto rozwiąże wszystkie Twoje problemy związane z drobnymi usterkami czy wymianą części.