W połowie lat pięćdziesiątych widok kobiety za kierownicą samochodu należał do rzadkości. Producenci aut, na fali boomu gospodarczego, próbowali dotrzeć do jak największej liczby klientów, w tym także do kobiet.
Jednym z ciekawszych pomysłów na zainteresowanie kobiet motoryzacją, była wprowadzona przez Dodge’a linia samochodów Dodge La Femme. Przyjrzyjmy się bliżej temu pojazdowi.
Czym był Dodge La Femme?
Dodge La Femme oparty był na koncepcji samochodów pokazowych Chryslera Le Comte i Le Comtese z 1954 roku. Podczas gdy Le Comte dostępny był w kolorach, które podobają się mężczyznom, Le Comtese oferował kolory lubiane przez kobiety.
W 1955 roku nazwa Le Comtese została zmieniona na La Femme, a samochody dla kobiet trafiły na rynek. Pojazd bazujący na dwudrzwiowym sedanie klasy Premium – Dodge Custom Royal Lancer, dostępny był wyłącznie w kolorze różu i bieli.
Nadwozie auta było dwukolorowe, natomiast całe wnętrze Dodge’a La Femme było utrzymane w kolorze różowym.
Ciekawostką były też znajdujące się na wyposażeniu auta akcesoria.
W torebce na ramię, mieszczącej się w komorze z tyłu fotela pasażera, można było znaleźć cały zestaw niezbędnych akcesoriów dla kobiet, w skład którego wchodziły: szminka, puderniczka, grzebień, papierośnica i zapalniczka.
W komorze z tyłu fotela pasażera mieściły się płaszcz przeciwdeszczowy i parasol. Oczywiście, podobnie jak całe wnętrze, także akcesoria były różowe.
W roku modelowym 1956, Dodge zdecydował się na zmianę schematu kolorystycznego.Wszechobecny róż został zastąpiony przez lawendę.
Czy Dodge La Femme okazał się sukcesem?
Dodge La Femme nie odniósł sukcesu sprzedażowego. W ciągu dwóch lat sprzedano około 2500 sztuk.
Dodge przesadził z wszechobecnym różem, a samo auto nie było dostatecznie dobrze promowane w salonach.
Zazwyczaj, zamiast wersji demonstracyjnych, dostępne były jedynie broszury i ulotki. Do czasów współczesnych zachowało się zaledwie kilkadziesiąt aut Dodge La Femme. Obecnie ich wartość kolekcjonerska jest bardzo wysoka. Pomimo fatalnej sprzedaży, wprowadzenie Dodge’a La Femme na rynek było ważnym krokiem dla motoryzacji.
La Femme pokazał, że kobiety są bardziej pragmatyczne, niż myśleli producenci aut i od przerysowanej różowej stylistyki, wolą funkcjonalność oraz niezawodność. Na szczęście dziś, kiedy samochód jest wręcz niezbędny do codziennego funkcjonowania, producenci nie stosują takich praktyk, by zachęcić kobiety do zakupu.
Nowoczesne, aktywne kobiety bardzo często wiedzą więcej o samochodach od swoich mężów czy ojców i mają precyzyjnie określone oczekiwania odnośnie auta, dlatego też obecnie kategoria „samochodów dla kobiet” jest bardzo szeroka. Dla większości Pań auto powinno być przede wszystkim praktyczne, zwrotne, bezawaryjne, a do tego estetyczne.
W salonie samochodów amerykańskich Edmark Auto znaleźć można całą gamę takich właśnie aut, marek Dodge, Jeep czy RAM, które podobają się zarówno mężczyznom jak i kobietom.
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego salonu w Warszawie przy ul. Grochowskiej 168A.
Dziękujemy DodgeLaFemmeCars za możliwość skorzystania ze zdjęć https://www.facebook.com/DodgeLaFemmeCars/