Powrót Jeepa® Wagoneer do marek Premium

Legendarny model Jeepa® wraca! Nowy koncept Grand Wagoneer zaprezentowany w Detroit to odrodzenie amerykańskiej ikony motoryzacji we współczesnym świecie. W 1962 roku Wagoneer był pierwszym autem z napędem 4 × 4 zestawionym z automatyczną skrzynią biegów. Model ten stał się pionierem standardów obecnych w nowoczesnych SUVach. Grand Wagoneer jako SUV klasy Premium wyposażony był w możliwie ówcześnie udogodnienia połączone ze stylowym designem. Skórzana tapicerka we wnętrzu, klimatyzacja, radio stereo, izolacja dźwiękowa i duży wzrost mocy i momentu obrotowego. Dziś koncepty wychodzi naprzeciw, by zadośćuczynić legendzie.

Klasyczny Jeep w nowej, ekskluzywnej formie

Nowy Grand Wagoneer został zaprojektowany jak współczesny SUV, który podkreśla swoje pochodzenie i amerykańskie tradycje, stawiając na „nowoczesność i autentyczność”. Nadwozie nawiązuje do atrapy chłodnicy z 7 szczelinami, tak bardzo charakterystycznymi dla Jeepa. Każda szczelina ma lekką siatkę i podświetlane szczeliny, tworzące „ledowy” napis. Do tego dochodzą akcenty Obsidian Black, które w połączeniu z kolorem nadwozia Arctic Ice dają niezapomniane wrażenia wizualne.

Po obu stronach atrapy chłodnicy umieszczono dwufunkcyjne reflektory LED, obramowane drewnem tekowym. Tylne lampy natomiast rozciągają się aż do bocznych paneli samochodu. Tworzą wrażenie solidności formy, która przekłada się na podkreślenie stylistycznego kierunku, w którym podążają projektanci. Tylny dyfuzor znajdujący się pod tylną pokrywą jest subtelny i wspomaga aerodynamikę pojazdu.

Auto osadzone jest na 24-calowych, wieloramiennych aluminowych felgach osadzonych pod kultowymi trapezoidalnymi nadkolami. Konsekwentnie wykorzystano przy nich obsydianowe akcenty z nadrukiem 3d. Wizualnie imponującym elementem jest w całości przeszklony dach, ograniczony od boków relingami dachowymi.

Hołd dla korzeni i dziedzictwa marki wieńczy krawędź zewnętrznej deski rozdzielczej, na której po otwarciu przednich drzwi od strony kierowcy ukazuje się napis EST. 1963 – ukłon w stronę pierwszego, oryginalnego Wagonnera.

Co skrywa wnętrze konceptu Grand Wagoneer?

Nowy koncept SUVa ze stajni Jeep został zaprojektowany z myślą o wyrafinowanej elegancji. Ze względu na odpowiedzialne podejście marki do stanu środowiska naturalnego całe wnętrze Premium zostało skonstruowane ze zrównoważonych materiałów.

W jego wnętrzu znalazł się miejsca na onyksowy, szklany stelaż środkowy przechodzący wzdłuż deski rozdzielczej. Szkło zdaje się w tym przypadku unosić nad surowym aluminium, które zostało wybrane jako osłona głośników w drzwiach, pokręteł drążka zmiany biegów i ramek wlotów powietrza. Aluminiowe skrzydło zostało inkrustowane w 3D drewnem jaworu, spod którego wyłania się środkowa konsola, wychodząca z dolnego panelu.

Dodatkowo podsufitka została wykonana z zamszu Dinamica pochodzącego ze zrównoważonych źródeł, a dywaniki Premium zostały wyprodukowane z włókna Thrive. Do jego produkcji wykorzystuje się materiały pochodzące z recyklingu, w tym odpadów zarówno przed- jak i poużytkowych.

Bogate wyposażenie Premium

Wagoneer to nie tylko luksusowy design. To także bogate, luksusowe wyposażenie.
Po raz pierwszy Grand Wagoneer może pochwalić się miejscami siedzącymi w 3 rzędach, z czego dwa pierwsze rzędy zostały wyposażone w niezwykle wygodne i eleganckie fotele kapitańskie. Dzięki temu w środku pojazdu znaleźć można miejsca nawet dla 7 pasażerów. Po raz pierwszy także to pasażerowie (w drugim rzędzie) mają do dyspozycji 30 cali całkowitej powierzchni ekranu – 10,25 cali wyświetlaczem na konsoli środkowej pomiędzy fotelami kapitańskimi i 10,1-calowego ekranu dotykowego, przeznaczonego do rozrywki dla każdego pasażera.

Kierowca natomiast ma przed sobą ekrany tablicy rozdzielczej o łącznej przekątnej prawie 45 cali. To umieszczony za kierownicą 12,3-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy, 12,1-calowy poziomy główny ekran dotykowy na konsoli środkowej oraz 10,25-calowy poziomy ekran dotykowy poniżej, oddzielony konstrukcyjnym, aluminiowym skrzydłem.

Całość oparta jest na zaawansowanym, niezwykle szybkim systemie Uconnect 5 FCA. System audio jest oparty w całości o rozwiązania firmy McIntosh – 23 głośniki podłączone do 24-kanałowego wzmacniacza.

Nowoczesność i klasyka w jednym

Przewagą Wagoneera nad innymi autami tej klasy, mogącymi pochwalić się napędem na cztery koła, są 3 systemy 4 × 4 oraz pneumatyczne zawieszeniem Quadra-Lift, dobrą dynamiką jazdy dzięki niezależnemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu oraz doskonałymi osiągami. W modelu zostały również zastosowane rozwiązania znane z RAM 1500, które uczyniły ten samochód tak niezawodnym autem. Mowa tu w szczególności o zastosowaniu konstrukcji ramowej, na której opiera się ten pickup. Dzięki temu Wagoneer stał się stabilny, wytrzymały i z łatwością utrzyma ciężar potężnej jednostki napędowej.

Koncept Grand Wagoneer to nie tylko luksus, komfort i możliwie bogate wyposażenie. To także kolejny krok do elektryfikacji i modernizacji linii samochodów Jeep. Zgodnie z planami producenta dotyczącymi opcji elektrycznych dla każdego modelu z jego portfolio, nowy Wagoneer oferuje hybrydowy układ napędowy z napędem elektrycznym plug-in.

Produkcja nowego Wagoneera i Grand Wagoneera oraz ich sprzedaż ma ruszyć w przyszłym roku. Za produkcje ma odpowiadać fabryka w Warren w okolicach Detroit. Do tego czasu i do pojawienia się nowego modelu Jeepa na rynku na szczęście nie pozostało dużo czasu.

Więcej informacji znajdziecie w oficjalnych materiałach prasowych. Zainteresowanym zdjęciami, filmami i informacjami w języku angielskim polecamy przejść do artykułu o Grand Wagoneer w języku angielskim.