Nowy Jeep® Gladiator 2021 już jest w naszym salonie!

To najwszechstronniejszy pickup z oferty amerykańskiej legendy motoryzacji. W naszym salonie można znaleźć auta Jeepa dostosowane do Europejskich standardów, których celem jest zmniejszenie oddziaływania człowieka na środowisko. To wersje Overland, Launch Edition, Sport, Overland 80Th Anniversary.

Równie nowoczesny, co klasyczny design

Jeep® Gladiator 2021 to w każdym calu prawdziwe auto terenowe, powstałe na bazie doświadczeń i tradycji marki Jeep. Już przy pierwszym spotkaniu z tym autem nie może być wątpliwości, jaki jest jego rodowód. Charakterystyczny siedmioszczelinowy grill tak dobrze znany z Wranglera jest poszerzony tak, by wspomóc przepływ powietrza, niezbędny do holowania ciężkich ładunków.
To auto w pełni użytkowe, dostosowane do wykonywania ciężkiej pracy zarówno w szczerym polu, trudnych offroadowych warunkach, jak i w środku miasta oraz na długich międzymiastowych trasach. Bardzo pojemna paka nowego pickupa jest ozdobiona kwadratowymi tylnimi światłami – które podobnie jak te przednie – wykorzystują technologię LED, co pozwala na wyraźne sygnalizowanie zamiarów kierowcy oraz pewne oświetlenie drogi.

Duża pojemność skrzyni ładunkowej

Skrzynia ładunkowa nowego Jeepa Gladiatora została zaprojektowana z myślą o jej funkcjonalności. Zastosowano system oświetlenia Under-Rail i zewnętrzne źródło zasilania (400 W, 115 – 230 V trzystykowe). Dla projektantów ważna była także wytrzymałość konstrukcji, dlatego wbudowane mocowania są trwałe i solidne, co przekłada się na odporność całości i niezwykłą wszechstronność. Co więcej, zastosowany system zarządzania ładunkiem Trail Rail zapewnia łatwy dostęp do przedmiotów znajdujących się w przestrzeni bagażowej i daje więcej możliwości ich składowania i zabezpieczania. Natomiast pod samą skrzynią znajduje się koło zapasowe pełnowymiarowe.

Stylowe wnętrze

Wnętrze to kolejny pokaz stylu w wykonaniu designerów Jeepa. Dzięki dobrze przemyślanym pomysłom i dużemu doświadczeniu udało im się stworzyć zarówno piękną, jak i wygodną oraz nawiązującą do tradycji przestrzeń.

Centralna konsola została oparta o prostą, funkcjonalną formę, której bezpretensjonalność wpływa na intuicyjne korzystanie z niej. Wszelkie przyciski i pokrętła, w tym do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane. Dzięki temu mogą szybko zostać znalezione zarówno przez kierowcę, jak i pasażerów. Co więcej, konsola ma wbudowany, zależnie od opcji, ekran dotykowy o przekątnej 7″ lub 8,4″ z systemem Uconnect czwartej generacji. Daje on możliwość konfiguracji wyświetlanych informacji na setki sposobów, ułatwiając i uprzyjemniając jazdę.

Tylne fotele zapewniają największą przestrzeń na nogi w swoim segmencie aut. Można je także zablokować, by zabezpieczyć przestrzeń bagażową znajdującą się za ich oparciami. Dla tych, którzy potrzebują więcej przestrzeni na różnorakie ładunki, można fotele łatwo i szybko złożyć na płasko. Wnętrze Jeepa Gladiatora pełne jest też kieszeni i schowków na mniejsze przedmioty. Nawet po podniesieniu siedzeń można znaleźć schowki.

Mocny i ekologiczny diesel

Dostępny na europejskim rynku model Jeepa Gladiatora wyposażony jest w 3 litrowy silnik EcoDiesel, dostosowany do rygorystycznych norm emisyjnych obowiązujących auta dopuszczone do ruchu w Unii Europejskiej. Jest to dzięki temu też niezwykle wydajny silnik. Mimo dostosowania silnika do wymogów NAFTA, stawiających ekologię i ochronę środowiska na pierwszym miejscu. Moc w tym modelu Gladiatora wynosi 260 KM przy momencie obrotowym równym 600 Nm. Jest on wyposażony też w system ESS Stop-Start, którego zadaniem jest zapewnienie dodatkowej oszczędności paliwa, a takżę w 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów gwarantującą przyjemną i płynną jazdę. Ten układ, przystosowany do wysokiego momentu obrotowego silnika, jest dostępny w opcji standardowej.

8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów

Skrzynia ta doskonale sprawdza się na offroadowych trasach, które wymagają pełnej sprawności zarówno od auta, jak i kierowcy. Nie znaczy to jednak, że ma to negatywny wpływ na jazdę po równych szosach i autostradach. Tę uniwersalność docenią wszyscy ci, którzy uwielbiają wyzwania czekające na drogach pełnych wertepów, jak i cieszący się ze spokojnej jazdy po asfalcie. Co więcej, wyposażenie skrzyni w dwa przełożenia nadbiegu pozwala na zwiększenie oszczędności paliwa i zmniejszenie hałasu, wibracji i szorstkości (NVH). Warto też przyjrzeć się konkretnym parametrom skrzyni: współczynnik pełzania wynosi 77,2:1, a w przypadku holowania i jazdy 4×4 przełożenie pierwszego biegu 4,7:1 w tandemie z przełożeniem finalnym 4,1:1 zapewnia doskonałe osiągi.

Jeszcze większa oszczędność paliwa

EcoDiesel V-6 został zaprojektowany i skonstruowany z myślą o współpracy z zaawansowaną turbosprężarką wyposażoną w łożysko o niskim współczynniku tarcia, dzięki czemu uzyskano doskonałe osiągi także przy niskich obrotach. Zastosowane w konstrukcji tłoki również charakteryzują się niskim tarciem, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz niską emisję szkodliwych gazów. Układ spalania – dysza wtryskiwacza, denko tłoka i świeca żarowa z wbudowanym czujnikiem – pozwolił na zoptymalizowanie spalania paliwa. Wpływ na oszczędność ma także chłodzony system recyrkulacji spalin EGR współpracujący z układem wysokociśnieniowym.

Systemy idealne na trudny teren

Jeep Gladiator z 2020 roku cechuje się doskonałymi zdolnościami offroadowymi, tak dobrze znanymi z innych modeli ze stajni Jeepa. To zasługa dwóch systemów 4×4 montowanych w tej linii aut. System 4×4 Command-Trac montowany w wersji Overland oraz Sport wyposażony jest w dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym 2,72:1, oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73. System ten zapewnia doskonałą przyczepność na trudnych trasach nawet przy kiepskich warunkach pogodowych. Dodatkowo dostępny jest jako opcja w modelach Overland i Sport tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok. Zapewnia on przyczepność, która jest tak ważna przy śliskich nawierzchniach – chodzi tu nie tylko o lód czy mokre podłoże, ale też żwir i piasek.

Legendarne możliwości 4×4 – potwierdzone są znakiem Trail Rated.

Prawdziwie terenowa konstrukcja

Mając na uwadze warunki, do których wręcz stworzony jest Jeep Gladiator, nie sposób nie wspomnieć o szczegółach jego konstrukcji – ramie i nadwoziu. Rama „body-on-frame” w połączeniu z pięciowahaczowym zawieszeniem gwarantuje doskonałą dynamikę jazdy bez żadnych kompromisów na polu bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. To zaskakująco lekka, sztywna i wytrzymała konstrukcja, możliwa dzięki wykorzystanym zaawansowanym technikom produkcji i nowoczesnym materiałom. Jeep Gladiator nie jest małym autem. Na tle już dużego Jeepa Wranglera prezentuje się jako goliat – jego rama jest o 78,7 cm dłuższa a rozstaw osi większy o 49,2. Ta druga różnica pozwala na lepsze rozłożenie masy auta, co udało się uzyskać także dzięki umiejscowieniu skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii osi tylnej. A to ma wpływ na jeszcze lepszą płynność jazdy w przypadku przewożenia ładunków. Oczywiście, ze względu na rozmiary samochodu i potrzebę wykorzystania możliwości nowej ramy, wydłużone zostały układy przyśpieszenia, hamulcowy, zasilania i wydechowy.

Pełne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów

Projektantom nowego Gladiatora obok funkcjonalnego designu przyświecał również cel stworzenia możliwie jak najbezpieczniejszego auta. Z tego powodu samochód ten ma wiele systemów aktywnego i biernego bezpieczeństwa oraz ochrony. To m.in., dostępny jako opcja, system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu, wykrywanie obiektów na drodze cofania, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd czy tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go. W standardzie zapewniona jest kamera cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, kamera przednia off-road, asystent parkowania przodem i tyłem oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu.

Jeszcze więcej akcesoriów

Jeep Gladiator jest autem, które ma ogrom możliwych akcesoriów do wyboru. Marka Mopar® oferuje ponad 150 dostosowanych nowych i zmodyfikowanych części, dzięki którym możliwa jest niespotykana personalizacja samochodu. Wśród nich można znaleźć sportowe akcesoria do pick-upów, rolety bagażnika, lakierowane poszycie skrzyni załadunkowej, podniesione zawieszenie, światła offroadowe, progi ochronne, specjalne offroadowe koła i wiele innych.

Serdecznie zapraszamy do naszego salonu lub do kontaktu w sprawie nowego Jeepa Gladiatora.